woensdag 11 mei 2011

Concept Statement Smoothie4Breakfast

Het probleem
We hebben gemerkt dat mensen steeds minder tijd nemen of hebben voor het dagelijkse ontbijt. Vaak is hiervan het gevolg dat dit gewoonweg wordt overgeslagen. Hierdoor hebben zij echter last van een soort inzinking tussen 11.00 en 12.00 uur, omdat ze simpelweg niet genoeg voedingsstoffen hebben binnengekregen. In dit geval heeft de snelle samenleving van nu ervoor gezorgd dat mensen geen zin meer hebben om ’s ochtends nog aan het ontbijt te gaan werken of om nog gauw even een boterham te smeren. Omdat de lunch veelal in kantines verkregen kan worden, is dit echter geen probleem.

De doelgroep
Onze doelgroep bestaat uit mensen tussen de 20 en de 35 jaar, voornamelijk startende ondernemers, mensen met een baan of mensen die nog studeren. De mensen tussen de 20 en de 35 jaar met kinderen vallen buiten deze groep, deze besteden veelal wel tijd aan een gezond ontbijt.

De oplossing
De oplossing voor dit probleem lijkt simpel, mensen zouden een makkelijk en vrolijk ontbijt moeten klaarmaken, het liefst op de avond ervoor, wanneer zij wel tijd hebben. Het prettigst zou zijn als er tegelijkertijd een soort plezier wordt gecreëerd bij het maken van het ontbijt, zodat ze dit ook blijven doen. Wij willen dit realiseren met Smoothie4Breakfast.

Smoothie4Breakfast
Dit is ons concept, wij willen de smoothie als gezond en voedzaam ontbijt gaan promoten. Een smoothie is namelijk makkelijk te maken, er zijn eindeloze variaties en je kunt ze zelfs invriezen, waardoor het probleem van geen tijd hebben wordt verholpen. Daarnaast is het gewoon leuk om een kleurige smoothie op te drinken. Ook worden mensen zich bewust van wat er in de smoothie zit, omdat zij het daadwerkelijk zelf maken.

Smoothie4Breakfast bestaat uit een website, waar mensen zonder zich te registreren recepten kunnen posten en ophalen. Hierdoor willen wij een grote diversiteit van smoothies creëren, die mensen zelf kunnen maken. Daarnaast zijn er op de website beoordelingen van blenders en smoothies zelf te vinden. Ook is op de site nadere informatie van het event te vinden.

Naast de website worden de social media actief ingezet, we gebruiken een twitterbot en facebook om de mensen naar de website te lokken. Op youtube zou nog een filmpje kunnen verschijnen over smoothies.

Het event
Ons event gaan we houden in het centrale park in Breda, we willen daar mensen zelf hun eigen smoothie laten maken, die ze vervolgens zelf op kunnen drinken. Dat geeft ook tegelijkertijd de tweede functie van een smoothie weer, het is een voedzaam tussendoortje. Vervolgens wordt hen een flyer meegegeven waarop onze website staat en waar nadere infomatie is terug te vinden over de smoothie als ontbijtmiddel. De bedoeling van dit event is dat mensen beseffen dat een smoothie gemakkelijk en leuk te maken is en dat je uiteindelijk een voedzaam product overhoudt. We zullen ze ook vragen reacties te plaatsen op onze website, nadat ze daadwerkelijk een smoothie hebben gemaakt. Indien mogelijk of gewenst kan dit event enkele keren herhaald worden.

Wat beloven we nou eigenlijk?
Eigenlijk geven we de doelgroep een middel om hun ontbijt mee te maken. Daarbij proberen we het plezier en het belang van het ontbijt mee aan te wakkeren. Dit zal niet bij iedereen lukken, maar de bedoeling is dat mensen daadwerkelijk ook aan het denken worden gezet. We geven hun dus het plezier en de kracht van een voedzaam en leuk ontbijt, wat ook nog eens erg gezond is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten